bloğumu takip et

23 Kasım 2014 Pazar

YÖRESEL BİR ŞÖLEN: PETURA


Anne tarafım Selanik göçmeni ve patriyotuz. Patriyot nedir? diye sorarsanız.. muhacır yörük pomak gibi bir etnik köken diyebiliriz. Petura da patriyotların bayramlarda düğünlerde yılbaşında pişirdikleri özel bir tattır. Ben çocuklarım ve eşime sevdirdim bu lezzeti.Mutlaka deneyin. pişman olmazsınız.

MALZEMELER

5-6 Kuru yufka (eğer kışlık kuru yufkanız yoksa hazır yufkayı fırında kurutarak da kullanabilirsiniz)
yarım kilo kemikli tavuk parçaları
2-3 diş sarımsak
1 su bardağı dövülmüş ceviz
100 gr. tereyağı
1 baş soğan
tuz karabiber toz kırmızı biber
orjinal tarifinde yoğurt yoktur. ama bizim evdekiler yoğurtlu sevdiler

YAPILIŞI

Tavukları soğan karabiber ve tuz ile beraber haşlıyoruz. Haşlanan tavukları başka bir kaba alıp didikliyoruz. kuru yufkaları tepsimize alıyoruz. Haşladığımız tavuğun suyuyla yufkalarımızı ıslatıyoruz. Dikkat edelim yufkalar cok hamur olmayacak. didiklediğimiz tavukları gelişigüzel yufkaların üzerine serpelim. Küçük bir tavaya tereyağımızı eritmek için koyalım. Üzerine dövülmüş sarımsak ve kırmızı toz biberi ekliyelim. Eriyen yağı da tavukların üzerine dökelim. En üstüne de cevizleri serpelim. Yukarıdaki resimdeki sunum yoğurtlu olandır. Aşamalar aynı izlenir . Sadece tereyagdan önce yoğurt dökülür sonra üzerine tereyağ sos dökülür. Ve ailece tepsinin başına çökülür... Afiyet olsun efendimmm...

12 yorum:

  1. harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık... Çok güzel görünüyor. Sizi Blogger Haritamıza ekledim. http://bloggerharitasi.blogspot.com.tr/2014/11/zencefil-tasarm-evi.html umarım size uğurlu gelir. Aynı zamanda facebook/google+/twitter/pinterest hesaplarımdan da paylaştım. İlginiz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Ay ilk defa duydum bu tarifi ama çok beğendim ilk fırsatta deneyeceğim. Ben de sizi blogger haritasından keşfettim. Bana da beklerim. http://birguzellikhikayesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka deneyin derim.. Misafirlerinize de mesela minik porsiyonlar halinde hazırlayabilirsiniz... çok beğenilir bu bu yemek.. teşekkür ederim en kısa zamanda ziyaret edicem blogunuzu...

      Sil
  4. Daha çok yazmalısınız kesinlikle. :) Bloğuma bekliyorum ben de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha blog yazma konusunda yeni sayılırım. Ama sık sık yazılar yazmaya gayret ediyorum. Teşekkürler beğenileriniz için.

      Sil
  5. Merhaba benim anne tarafımda Selanik göçmeni. Muhacir. yöresel lezzetinizi biliyorum sanırım. Bende yaptım fakat yoğurtsuz servisdi. Bizde kokoşnik diyoruz. :) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Nursevin Hanim. Biz patriyotuz. Ayni yemektir muhtemelen. Yogurtsuz yapilir orjinalinde ama oglum yogurtlu sevdi. 😁😁 sizinde ellerinize saglik. Cok memnun oldum hemseri olusumuza. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Nursevin Hanim. Biz patriyotuz. Ayni yemektir muhtemelen. Yogurtsuz yapilir orjinalinde ama oglum yogurtlu sevdi. 😁😁 sizinde ellerinize saglik. Cok memnun oldum hemseri olusumuza. Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Kendi yoremin lezzetlerini de nihayet bloglarda görmek ne güzel eminim yogurtlusu da güzel olur bugün aklımda yapmak var ağzım sulandi :)

    YanıtlaSil