bloğumu takip et

12 Temmuz 2015 Pazar

BİR PATRİYOT TATLISI : DİLME



Ramazan bayramına sayılı günler kala, hala ne tatlısı yapacağınızı bulamadıysanız bu pratik tarifime bir göz atın derim. 
Ben anne tarafından Selanik göçmeniyim. Hani muhacır, pomak, yörük gibi etnik kökenler vardır ya. bizimkiler de '' BİZ PATRİYOTUZ'' diye pek bir övünürler. :))) Çok yöresel yemeğimiz olmasa da olanlar bize yeter dedirtircesine lezzetli reçetelerdir. Bir düğün ve bayram klasiğidir DİLME .Gelelim malzemelere ve yapılışına. Yapısı itibariyle laz böreğine de çok benzer bu arada. Ama ufak tefek farklılıklar var. 


MALZEMELER:

1 paket hazır baklavalık yufka
250 gr tereyağ
1 litre süt
5 kaşık irmik
yarım su bardağı şeker
1 paket vanilya 
3 kaşık un

şerbeti için. 3,5 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su
çeyrek limon

YAPILIŞI
İlk önce şerbet malzemelerini kaynatıp soğutun. daha sonra  sütümüzü bir tencereye alalım. şeker un ve irmiği de ekleyerek orta ateşte devamlı karıştırarak muhallebimizi hazırlayalım. muhallebiyi de soğuması için ara ara karıştırarak soğutalım. 
Tereyağını bir tavada eritelim. yuvarlak ya da dikdörtgen fırın tepsisine fırça ile yağ sürelim. İki kat yufka bir yağ. şeklinde 14 yufka olacak şekilde dizelim. Ortaya hazırladığımız muhallebiyi dökelim. tekrar alt taban için yapılan işlemleri sıralayalım. toplamda 28 dilerseniz 30 yaprak yufka kullanmalı. Fırına vermeden önce dilimliyoruz. üzerine kalan tereyağını boca ediyoruz. 180 derece fırında  iyice kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkardıktan 3 dk sonra soğuk şerbeti tatlımıza döküyoruz. şerbeti çeken tatlımızı servis edip afiyetle yiyoruz. 
dilerseniz muhallebisine çekilmiş fındık ya da badem de ekleyebilirsiniz. 
Not:  muhallebisi çok katı olmalı ve köy tereyağı kullanırsanız enfes bir tat yakalarsınız. 
Şimdiden yapacaklara afiyet olsun diyorum. Sevgiler....

27 yorum:

  1. Ne de güzel görünüyor öyle, ellerinize sağlık ;))

    YanıtlaSil
  2. wow çok değişik ve hoş ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Duymuştum ama hiç yemedim. Eminim çok lezzetlidir. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka tadılması gereken bir lezzet. hazır baklava yufkasıyla da harıka oldu.

      Sil
  4. Bayram için değişik bir tarif elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir tatlıya benziyor denemek lazım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakalava gibi cok ağır olmuyor. İçindeki muhallebi onu çok soft bir tatlı haline getiriyor. sevgiler

      Sil
  6. patriotları hiç duymamıştım ama bayaa havalıymış ismi, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaaa çok yaşayın emi.. Normalde de çok havalıyızdır :)))

      Sil
  7. Yöresel tarifler bana göre hep güzel olur...Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yöresel lezzetleri çok severim. Çok teşekkürler..

      Sil
  8. Laz böreğine benziyor gerçekten :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. çok naziksiniz. Ben teşekkür ederim sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir tatlı. Pratik olduğu için de bayramda tercih edilebilir.. Ellerinize sağlık... Şimdiden hayırlı bayramlar diliyorum. Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  11. farklı bir tarif
    tatmak isterdim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Böyle bir tatlı tarifi arıyordum blogunuza girince karşıma çıkması çok hoş bir tesadüf oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu bana o zaman. Denerseniz mutlaka paylaşın bizlerle de..

      Sil