bloğumu takip et

11 Aralık 2014 Perşembe

GREÇKALI (KARABUĞDAYL)I ETLİ YAPRAK SARMA


Bildiğiniz üzere bendeniz Dukan diyeti yapıyorum. Dr. Piere Dukan Türkiye ye geldiğinde yulaf kepeği intoleresi olanların günlük 2 kaşık greçka , yani karabugday denilen ürüne izin verdi. Ben de marketten merak ettiğim için DURU BULGUR un greçkasını yani karabuğdayını almıştım. Proteini yüksek lif oranı da yüksek ve özellikle diabet hastalarına çok faydalı bir bakliyattır. 

Canım uzun zamandır etli yaprak sarması istiyordu. Diyetimde pirinç ve bulgur yasaklı gıdalar arasında. Karabugdaylı neden olmasın diye düşündüm ve hemen uygulamaya geçtim.

MALZEMELER:
yarım kilo salamura yaprak
yarım kilo orta yağlı kıyma
1 su bardağı greçka (karabuğday)
yarım demet maydonoz
2 yemek kaşığı biber salçası
tuz karabiber kırmızı pul biber
5-6 dal dereotu
2 baş soğan
üzerini gececek kasar su
3 kaşık sıvıyağ

YAPILIŞI

Soğanları minik minik doğradım. maydonozu dereotunu ince ince kıydım. kıyma ve greçkayı baharatları da ekledim. Salçanın 1 kaşığını  sıvıyağın 1 kaşığını dolma içine ekliyorum ve güzelce karıştırıyorum. Yapraklarımı bir güzel sarıp tencereme yerleştirdim. Kalan salça yağ ve suyu karıştırp dolmaların üzerine döktüm. Ve kısık ateşte suyu çekene kadar pişirdim. Sonra da yoğurt eşliğinde afiyetle yedim.... HEE bu arada ev halkı bulgurlu yaptığımı sandılar ve çok beğendiler. Eğer cocuklarınız dolmayı seviyorlarsa besleyicilik açısından greçkayı hayatınıza dolmayla birlikte sokabilirsiniz. 
Afiyet Olsun...




19 yorum:

  1. bloguma hoşgeldiniz sefa geldiniz.... Ben de sizi seve seve ziyarete geleceğim.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar... ben de ilk defa blogunuzu ziyaret ediyorum... takibe aldım bile:)
    Filiz hanım sağolsun:)
    Bu gün bende karabuğdaylı pilav tarifimi bloguma ekledim.. Sarmasını da yapmak güzel olmuş... elinize sağlık.. sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar ben http://ebruliilenefistatlar.blogspot.com.tr/ . ilk ziyaretim blogunuzu. Buğdaylı tarifleri çok seviyorum apayrı bir tat veriyor.Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.
    Ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiiniz bloguma. Gerçekten lezzeti harikaydı. Seve seve ziyaret edeceğim. Sevgiler...

      Sil
  4. Bloğunuzla yeni tanıştım izlemeye aldım.sevgiler...))

    YanıtlaSil
  5. Ümranım naptın sen gelir gelmez greçkalı nefisss bir sarma…
    Ellerine sağlık tatlım …
    Sevgilerimi bıraktım sımsıkı sarılarak…
    Öpüyorum canısı…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Caniiim.ben de seni kocaman öpüyorum .... Emel'cim en yakın zamanda zeytinyaglisini da denicem

      Sil
  6. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.Sevgiler
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Karabuğdayı duydum ama hiç yemedim. Ellerinize sağlık. Blog gezme etkinliğinden geldim. :) Bloğunuzu da takibe aldım. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok besleyici bir bakliyat. Yağmur cum. Seninle kemik arkadaşım etkinliğinde tanışmıştık. Ben de sıkı bir takipcinim opuyorum

      Sil
  8. Ellerinize sağlık farklı bir lezzet, eminim çok lezzetli olmuştur....sevgilerimi bırakıp sizi takibe aldım...

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık farklı bir sunum...

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar,
    Karabuğday ile hiç denemedim değişik bir seçenek demek lazım güzel görünüyor.Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil