bloğumu takip et

4 Kasım 2014 Salı

BİR KIŞ SEBZESİ KARNIBAHAR....

 KARNIBAHARLI MERCİMEK ÇORBASI


Evde 2 ve 9 yaşlarında dünyalar tatlısı iki oğlum bir kocam ve kayınpederim olmak kaydıyla 4 erkek yaşıyor.Takdir edersiniz ki erkekler pek sebze sevmezler.  Oğullarıma  sebzeyi şekilden şekile sokarak yedirmeye gayret ediyorum. Bu çorba da o tariflerden birisi . Kısaca nasıl pişirdiğimi anlatayım. 

MALZEMELER
Küçük boy karnıbahar
1 orta boy soğan
1 su bardağı kırmızı mercimek
3-4 diş sarımsak
8-10 bardak su

YAPILIŞI
Karnıbaharları ufak ufak doğradım. Soğanı doğrayıp karnıbaharla biraz kavurdum. Kırmızı mercimeği ekledikten sonra biraz daha kavurdum. Sarımsakları da doğradım ve suyunu ekleyip iyice kaynattım. Sonra blendırdan geçirip üzerine kırmızı toz biberle yağ yaktım. İnanılmaz lezzetli bir çorba oldu. Mercimek eklediğim için karnıbaharın kendine has aromasını hissetmiyorsunuz. Çocuklarınız için mutlaka deneyin...

,Afiyet Olsun...

19 yorum:

  1. Ah canım şu an o kadar hastayımki keşke senin bu çorbandan olsaydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok geçmiş olsun. Keşke yakın olsak bakardım sana.

      Sil
  2. Denemeli bunu. Değilse benim evin erkekleri de tüketmez karnıbahar...

    YanıtlaSil
  3. çok severim ama oğlum yemediği için de hiç pişirmem neredeyse..

    YanıtlaSil
  4. süpermiş, mutlaka deneyeceğim bunu :)

    YanıtlaSil
  5. gerçekten erkeklere sebze yedirmek neden zor elinize sağlık not ettim oğluma yapacağım

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Ben instagramda neden kapalı hesapsiniz onu merak etmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya onu bu hafta değiştirdim. artık onu acık kullanıcam. Özel bir sebebi yoktu.

      Sil
  7. Karnıbaharı kızım sevmiyor ama kendime yapacağım:))

    YanıtlaSil
  8. Diyette olan biri için harika bir öneri olmuş, en kısa zamanda deneyeceğim:)

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diyete ihtiyacın mı var yahu

      Sil
    2. Ahahahah cok tesekkur ederim canim ama yetkili mercilerce de onaylandı maalesef :(((

      Sil
  9. Karnıbahara çocukken de şimdi de bayılıyorum. Çiçek yemeği diye diye yerdim vallahi.

    YanıtlaSil