bloğumu takip et

18 Kasım 2014 Salı

PROTEİN DİYETİNE UYGUN SİMİT


Simitsiz bir hayat düşünemem.. Çay simit peynir üçlüsü dayanılmaz bir lezzettir. Sevmeyen var mıdır acaba ?
Uyguladığım diyet itibariyle karbonhidratlı herşey yasak. Yulaf kepeği ile birçok hamur işinin dukancasını icat ediyoruz tabir-i caizse :)))) İşte bu simitler de bu yoldan çıkarak geliştirdiğim bir tarifim. Hemen tarife geçiyorum canlarım.

MALZEMELER

Yarım paket yaşmaya
yarım bardak ılık süt
2 yemek kaşığı süt tozu
1 tatlı kaşığı tatlandırıcı
1 yemek kaşığı gluten
12 yemek kaşığı yulaf kepeği karışımı

YAPILIŞI

Tüm malzemelerden cıvık ele yapışan bir hamur elde ediyoruz. Daha sonra hamurun üzerini streçle kapatıp 2 saat mayalanmaya birakıyoruz. 2 saat sonra hamurumuz iki katına kadar kabarmış ve daha kıvamlı olacaktır. Elimizi hafifçe ıslatarak simit veya açma şekli verdiğimiz hamurumuzun üzerine çörekotu serpiyoruz. dilerseniz yumurta sarısı da sürebilirsiniz ama ben sürmedim. 180 derecede 20 dk pişti lezzetli simitlerim. Bu tarifte yumurta kullanmadım. Dilerseniz bu ölçüye 1 tatlı kaşığı mahlep ekleyebilirsiniz. 

Afiyet Olsun.

3 yorum:

  1. şahanesinnnnn :)
    glüten ve süt tozu nerde satılıyor?
    bana en yakın nerde vardır?
    afiyet olsunnnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Fidan ablacım. Gluteni ve süt tozunu internetten satın aldım.

      Sil
  2. SIP.versem kaç günde elime ulaşır. Birde ücret ne kadar elinize sağlık süper görünüyor...

    YanıtlaSil