bloğumu takip et

14 Kasım 2014 Cuma

DUKAN USULÜ PIRASALI BÖREK...


Dün saf protein günümdü. Ev halkı için pişirdiğim kıymalı pırasadan yiyememiştim. kalanı ile bu akşam kendime bir börek ziyafeti çekeyim dedim. Bir göçmen kızı olduğum için pırasalı böreğin yeri bende ayrıdır. Pırasayı sevmeyenler iç harcını sadece kıymalı , peynirli ıspanaklı, kabaklı, mantarlı ..... vs. çeşitlendirebilirsiniz. Gelelim böreğimizin yapılış aşamasına...

MALZEMELER

2 yumurta 
yarım çay bardağı süt
yarım paket instant maya
1 tatlı kaşığı tatlandırıcı 
1 çay kaşığı tuz
3 yemek kaşığı yulaf kep. karışımı
1 yemek kasığı gluten ( yoksa 1 tatlı kaşığı mısır nişastası)

iç harcı için kıymalı kavrulmuş pırasa

YAPILIŞI

 yumurta ve sütü iyice çırptım. tüm kuru malzemeleri ekleyip kek kıvamında bir hamur elde ettim.15 dk mayalandırdım. Kelepçeli 20 cm çaplı kalıbımın dibine yağlı kağıt serip harcın yarısını döktüm. İç harcını döktüm. Sonra kalan kısmını da üzerine eşit döktüm. Çörek otu serpip 200 derecede 35-40 dk pişirdim. Yanına da bol köpüklü buzzzz gibi bir ayranla afiyetle yedim...

deneyecek olan arkadaslar, şimdiden afiyet olsun <3


3 yorum:

  1. Galiba benim de dukana dönüş zamanım geldi. Yaklaşık 3-4 kilo vermeliyim,kolay gelsin. Blog ziyaretlerini umarım başarabiliriz,sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      3-4 kg fazlamız varsa dukan express öneririm.
      Blog ziyaretleri keyifle devam ediyor

      Sil
  2. hiç denemedim deneyeceğim cnm :)

    YanıtlaSil