bloğumu takip et

13 Kasım 2014 Perşembe

TAHİNLİ KABAK TATLISI


Sevgili teyzemler çiftçilikle uğraşıyor. her yıl kabaklarımız teyzemlerin tarlasından gelir ve soframızı şenlendirir. Açıkçası lezzeti de bana çocukluğumdan beri hep farklı gelir.Annem diyetteyim diye pişirmeden çiğ olarak gönderdi ki ben kendi usulumce pişireyim diye.... bir dilimini kendime tatlandırıcı kullanarak pişirdim ve yedim ..... Super ötesi lezzetliydi. Özlemişim doğrusu. Kabağın geri kalan kısmını ömrünün hiç bir döneminde kilo problemi yaşamamış ve muhtemelen bundan sonra da yaşamayacak olan  eşim ve kayınpederim için klasik şekilde hazırladım. 

MALZEMELER
3 dilim balkabağı
2 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı tahin
dövülmüş ceviz ya da fındık
dr. oetker sıvı vanilya aroması

YAPILIŞI
Kabakların üzerine şekeri döküp en az 8 saat bekletiyorum. Bekleyen kabaklar su salacak. Suyu ile beraber fırın torbasına dolduruyoruz üzerine vanilya aromasını ekliyoruz. 200 derecede 40 dk pişiriyoruz ve tatlımız hazır. servis ederken üzerine tahin ve cevizini ekleyip sunabilirsiniz. 
Afiyet bal şeker olsun can larım....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder