bloğumu takip et

7 Nisan 2015 Salı

LUNA İLE DOMATESLİ PİLAV


Tavsiye evinden gelen Luna deneme paketimiz çoktan bitmesine rağmen ben marketten artık başka margarin almıyorum. Kıvamı ve aroması çok hoşumuza gitti. Normalde tereyağ ile yaptığım bu pilavı Luna ceviz ve fındık yağlı olanı ile pişirdim. Ve sonuç muhteşem oldu. Gelelim tarifimize..

MALZEMELER
2 su bardağı baldo pirinç
2 yemek kaşığı luna
1 su bardağı domates püresi
2 su bardağı tavuk suyu+1/2 su bardağı sıcak su
tuz karabiber
dilerseniz şehriye de ekleyebilirsiniz.

YAPILIŞI

Pirinci sıcak su ile en az 20 dk kadar bekletiyoruz. Daha sonra soğuk suyla nişastası akana kadar güzelce pirinçlerimizi yıkıyoruz. Pilav tenceremize Luna yağımızı alıyoruz. üzerine pirinçlerimizi ekleyip iyice kavuruyoruz. Kavrulan pirinçlere domates püresini de ekleyip 1 dk kadar da böyle kavuruyoruz. Sıcak tavuk suyu ve suyumuzu da pirinçlerin üzerine ekliyoruz. Tuzunu karabiberini de ekledikten sonra kapağını kapatıp pişmeye bırakıyoruz. Altın ı kapadığımız pilavımızı 15 dk demlendirip servis yapabiliriz. Afiyet olsun. 

not: Tavuk suyunu ben önceden yapıp derin dondurucuya koyuyorum. 
Hazırlanışı:
Kemikli tavuk parçaları
1 büyük bütün soğan
1 havuç
tuz karabiber taneleri

hepsini güzelce haşlayıp süzdükten sonra buzdolabı poşetleri ile derin dondurucuya atıyorum. Ve böylece her zaman hazırda et ve tavuk suyum var oluyor. 

25 yorum:

  1. Elinize sağlık domatesli pilavı uzun zamandır yapmamıştım not aldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.. Yaz domatesi ile muhteşem oluyor tabi ama yazdan kalma domates pürem vardı . Biz de hasret giderdik bu tatla..

      Sil
  2. Çok sevdiğim bir yemektir. Bir de lunayla denemek gerek.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. ay canım çektiii :)

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Pilavınız çok güzel görünüyor. Ve domatesli pilavı en son neredeyse yıllar öncesinde yemiştim.En kısa sürede yapmalı. Sevgiler...))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. Lezzetide görüntüsü gibiydi. tavsiye ederim.

      Sil
  5. Ellerine sağlık bu Luna bir bana gelmedi :((

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel ve albenili görünüyor. Luna lı pilav ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık süper görünüyor ama rejimdeyim ben yaa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diyette izinli günün varsa kaçamak hakkın olarak değerlendir canım :)))

      Sil
  8. oh mis. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Çok severim ellerinize sağlık :)
    Bu arada blogunuzu takipteyim bana da uğrarsanız çok sevinirim.
    http://modadusleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil