bloğumu takip et

23 Nisan 2015 Perşembe

KAKULELİ VE TARÇINLI İRMİK HELVASI


Kandillerde helva lokma pisi yapılır dagitilirdi benim çocukluğumda. Şimdi eski mahalle ve komşuluk kültürü kalmasada yaşatmaya çalışan azınlıklar olarak varız. Ben de bugün komşularına değişik bir helva yapmak istedim. Kakuleli ve tarcinli irmik helvası yaptım.

MALZEMELER
1paket irmik
250gr. Tereyağ
2su bardağı toz şeker
1litre süt
2adet kakule
1tatli kaşığı tarçın

YAPILIŞI

teflon tenceremize irmiği alıp hafif rengi dönene kadar kavuruyoruz. Daha sonra kakuleyi kırıp iç tohumlarını  havanda ezip hazırlıyoruz. Tereyağını kavrulan irmiklere ekliyoruz. Kakule ve tarçın da ekleyip biraz daha kavuruyoruz. İyice rengi döndükten sonra toz şekerini ekleyip biraz karıştırıp sütüde ekliyoruz . Pilav gibi demlendirerek pisiriyoruz. 10dk bekletip servis yapabilirsiniz. 

Ben rahmetli anneannemin usulünce şekeri şerbet yapmadan direk ekleyerek yaparım. Pek bir fark olmuyor sonuç olarak. Eğer kakuleyi seviyorsaniz irmik helvasini bir de böyle deneyin derim..

Regaip kandilimiz mübarek olsun. Allah nice kandiller görmeyi nasip etsin.

Sevgiler.

22 yorum:

  1. kakuleli hiç denemedim ama eminim güzeldir,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık... İrmik helvasını çok severim. Her türlüsü harikadır. :::)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık çok severim kakuleli hiç denemedim..

    YanıtlaSil
  4. Bende hiç kakule denemedim. Allah kabul etsin. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. kakuleyi ilk kez kullanıyorum helvada. Gerçekten çok yakıştı.

      Sil
  5. Kakuleli Türk Kahvesi içmiştim ama helvada kullanmak değişiklik olmuş. Çok faydalı bir şey. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahvede de ben denemedim hiç. yarın ki kahvem kakuleli o zaman :)))))

      Sil
  6. ellerinize sağlık hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
  7. Kakuleyi bi türlü sevemedim,böyle denesem belki severim :) Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Kakule ile değişik olmuş hiç denemiştim.Emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. irmik çok sevmiyorum ama elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık pek güzel olmuş

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  11. İrmik helvası en sevdiklerimden.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil