bloğumu takip et

10 Nisan 2015 Cuma

ZEYTİNYAĞLI BRÜKSEL LAHANASI


Eşim manavdan bu harika minnak lezzet toplarını almış benim için. Kendisi ağzına bile sürmez tabi . Ama ben her türlüsünü severim. Kuzu etlisini ,kıymalı beşamelli fırında olanını ... farketmez yani benim için. Biraz hafif olsun dedim ve bu sefer zeytinyağlısını yaptım. Çokta lezzetli oldu. Brüksel lahanası düşük kalorili ama bir o kadar da faydalı bir sebzedir. turpgillerden olan bu sebze bizim ülkemizde çokta bilinmiyor aslında.  faydalı saymakla bitmez..Karaciğer, mide ve kalınbağırsak kanserine yakalanma riskini azaltır. Kalp hastalıklarına yakalanmayı önler. Kalp krizi riskini en aza indirir. Gebelik döneminde tüketildiği zaman doğacak çocuğun zekasını geliştirir. Hipertansiyonu düşürür ve tansiyonun dengede kalmasını sağlar.

 Buyrun tarifimize..


MALZEMELER

500 GR brüksel lahanası
1 havuc
2 orta boy soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
1,5 su bardağı su

YAPILIŞI

Brüksel lahanalarımızın köklerinden bir parça kesip üst yapraklarını temizliyoruz. Güzelce yıkayıp süzdürüyoruz. Soğanı piyazlık doğrayıp zeytinyağında biraz çeviriyoruz. Havuçları jülyen doğrayıp biraz yumuşayana kadar kavuruyoruz. Ayıkladığımız lahanaları da ekleyip biraz da öyle kavuruyoruz. Tuzunu şekerini ve suyunu ekleyip kapağı kapatıp orta ateşte havuçlar pişene kadar pişiriyoruz. Soğuduktan sonra servis tabağına alıp afiyetle yiyorsunuz. Ben servis ederken frenk maydonozu ile süslemeyi tercih ettim. Şimdiden afiyet olsun size..

14 yorum:

  1. Çok iştah açıcı görünüyor.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. gülten hanımcım cok teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglık.. Harika gözüküyor...

    YanıtlaSil
  4. Çok sağlıklı hemde şahane . Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Brüksel lahanasının tadını bir türlü sevemeyenlerdenim. Ancak yemeğiniz çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze hanım evet biraz yoğun bir tadı var. cok teşekkürler..

      Sil
  6. Zeytinyağlı olunca brüksel lahanası bile yenesi bir hal almış gibi görünüyor :)

    YanıtlaSil