bloğumu takip et

2 Kasım 2015 Pazartesi

MUZLU KADAYIFLI DİYET MUHALLEBİ


Yaklaşık 1 aydır diyet yapıyorum yine yeniden. Birkaç sağlık problemlerim nüksedince tekrardan diyete dönmeye karar verdim. Diyabet başlangıcı, insülin direnci ve kolesterol yükselişi beni diyete sürükleyen sebepler. Tabi annem ve babam diyabetli olunca benim çok dikkat etmem gerekiyor. ama gel gelelim tatlıya dayanamıyorum. . Ben de ev halkına normal kendime de diyabetik tatlı yaptım. Gelelim malzemelere ve yapılışına.

MALZEMELER
1 adet muz
1 su bardağı toz tatlandırıcı (takita marka kullandım::)
4 su bardağı yarım yağlı süt
5 yemek kaşığı mısır nişastası
3,4 damla vanilya aroması
1 su bardağı hazır kavrulmuş kadayıf

YAPILIŞI

Sütümüzü tatlandırıcıyı ve nişastayı tencereye alalım. Çırpıcı ile karıştırarak kıvamlı bir muhallebi elde edelim. Muzu ve vanilya aromasını bu aşamada koyup blendır da iyice ezelim. Bir borcama muhallebimizi yayalım. üzerine de kavrulmuş kadayıfı ekleyelim. Buzdolabında 2,3 saat bekletelim. Sonra Afiyetle yiyin. 






37 yorum:

  1. Harika olmuş. Nefis bir tadı var kesin. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım çok sevdiğim bir tatlıdır ben muzsuz seviyorum sadece

    YanıtlaSil
  3. süpermiş ellerinize sağlık. afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  4. Çok sevdiğim bir tatlı! Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  5. Çok çok geçmiş olsun. Genetik faktör büyük bu rahatsızlıklardan.
    Ellerine sağlık, ben dönemedim diyete hala

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım. Ne yazık ki genlerim de baba tarafına yatkın. bu arada sanki ihtiyacın var diyete

      Sil
  6. elinize sağlık diyete başladığımda yapacağım

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık :) kadayıfsız haliyle deneyebilirim :)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir lezzet. Çok da severim. Ellerine sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Diyet hepimize lazım malesef, nolcak bilmem halimiz:)))

    YanıtlaSil
  10. insan diyetteyken çok daha fazla tatlı istiyor canı :) eline sağlık

    YanıtlaSil
  11. Kadayıfı çok severim..Muhallebili tatlılar da pek çok tatlıya göre çok hafif oluyor.. Ellerinize sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle sütlü ve meyveli tatlıları yemek bizim için daha iyi

      Sil
  12. Paylaşımınız için çok tşk ederim .Yüreğine ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. cnm bu sene bende hipogilisemi oldum sendeki durumla aynı yani :) tatlı mukemmel olmuş ama bir de tarcını unutlma tatlılarda insülin direnci içini birebir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana da çok geçmiş olsun canım. Tarçını mutlaka hergün tüketiyorum. teşekkürler

      Sil
  14. Diyete karar vermek sanırım en önemli aşama. İstediğiniz kiloya gelebilmeniz dileği ile size kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  15. elinize sağlık..değişik bir tat olmuş..

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık, müthiş görünüyor

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor...

    YanıtlaSil