bloğumu takip et

16 Kasım 2015 Pazartesi

MANTARLI ŞEHRİYELİ BULGUR PİLAVI


Mantarın protein değeri ve besleyici özelliğinden dolayı sık sık kullanmaya çalışırım yemeklerimde. Malum evdeki bıdıklar sebze düşmanı. O yüzden ben de sebzeleri hep kamufle ederek yedirmeye çalışıyorum.
Bulguru çok sık pişiremiyorum , çünkü çok sevmiyor ev halkı. Halbuki besin değeri olarak bulgurun değeri ölçülemez. Ben de bugün kendimce bir tarif uyguladım. Tadı tam not alınca ev halkından , sizlerle paylaşmak istedim. 

Malzemeler


1 soğan
5-6 mantar
3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı salça
1 çay bardağı arpa şehriye
1-5 su bardağı başbaşı bulgur
tuz karabiber nane
3,5 su bardağı et suyu




yapılışı

Soğanları ince doğrayalım. Mantarları küp küp doğrayalım. Zeytinyağında soğanı kavuralım. arpa şehriyeyi de atalım. Şehriyeler kavrulunca mantarları atalım. Mantarlar yumuşayınca salçayı ekleyelim. Salçanın çiğ kokusu çıktığı zaman bulguru da ekleyelim. Üzerine Suyu ve baharatları da ekleyelim. Suyunu çekince kapatalım ve demlenmesini bekliyelim. Biz bu akşam karışık turşu ve yeşil mercimek çorbası eşliğinde pilavımızı yedik. Gerçekten çok lezzetli bir pilav oldu. Mutlaka et yemekleri ile ya da baklagillerin yanında ikram edebileceğiniz bir pilav. 

Sevgiler....



32 yorum:

  1. elinize sağlık ben mantarı kavurup yanına koyuyorum pilavın içine katınca sulandırıyor diye düşünüyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer mantarı iyi kavurup suyunu çekmesini sağlarsanız ve yarım bardak eksik su koyarsanız tam kıvamında oluyor.

      Sil
  2. ben bulgur severim ama mantar yiyemem :-(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşimde hiç yemezdi son 1 yıldır marketten manavdan mantarı kendi alıyor :)))

      Sil
  3. Bulguru da mantarı da severim. İkisini bir pişirmemiştim hiç. Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel oluyor gerçekten . Mutlaka deneyin derim :)

      Sil
  4. merhaba ,bulgur bizde çok yenilmiyor ama mantarı severiz birde böyle deneyeceğim.sizden denediyseniz şehriye pilavının tarifini alabilirmiyim hep yapmak istiyorum internetten baktıklarım olmadı istediğim gibi :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 su bardağı arpa şehriye için 1 tatlı kaşığı tereyağ 2 su bardağı tavuk yada et suyu hazırlarım. Et suyunu kaynatın. İçine sehriyeyi salın yağı tuzu baharatı ekleyin. Suyunu çekince bir karıştırıp demlenmesi için bekleyin. bu ölçü 1 su bardağına göredir. artırarak daha fazla yapabilirsiniz. Hiç lapa olmuyor böyle. eğer domatesli isterseniz, suyu kaynatmadan önce tencerede yağ ve domatesin suyu çekene kadar kavuruyoruz, üzerine suyu ekleyip aynı yöntemle devam ediyoruz. Afiyet olsun.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim belki tariflerinizde vardı bilemiyorum ama buradan hemen cevap verdiğiniz için teşekkürler hemen deneyeceğim :)

      Sil
    3. Rica ederim. Ne demek... Tariflerimde yoktu. Hemen eklemeliyim 😄

      Sil
  5. bayılırım bulgur pilavına

    YanıtlaSil
  6. sürekli uğrarım sayfanıza ama sanırım takibe almayı atlamışım. şimdi talipteyim
    https://www.facebook.com/belkovan/
    http://bahareli.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) arada oluyor böyle benimde. canınız sağolsun

      Sil
  7. Mantar pilavlara çok yakışıyor. Sizin pilavınız da güzel olmuş. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  8. İkisini birarada hiç denememiştim.

    YanıtlaSil
  9. Bulguru o kadar çok seviyorum ki, her türlüsünü yiyebilirim..:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. canım yakışmıştır mutlaka içine biraz et yada tavuk bile olabilir :)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Elinize sağlık. Çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  12. bu paketi bende denedim diğer çeşitlerinide çok lezzetli oluyor :)

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık mantarı her şeye çok yakıştırıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mantar gerçekten de bir cok yemeğe yakışıyor. Teşekkürler..

      Sil
  14. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık! Çok severim her türlü bulgur pilavını...

    YanıtlaSil