bloğumu takip et

26 Kasım 2015 Perşembe

BAKLAVA YUFKASINDAN KOL BÖREĞİ

Çıtır çıtır bir kol böreğine kim hayır diyebilir ki?
Şöyle sıcak sıcak bol kıymalı olursa, yanına da bol köpüklü bir ayran.... ohhhh yeme de yanında yat.
Ben pratik ama lezzeti dillere destan olan tariflere bayılırım. Bu tarifte aynen böyle bir tarif işte. 
Gelelim malzeme listesine:

1 paket baklavalık yufka
250 gr tereyağ
1 şişe soda
1 yumurta

İç harcı için 
300 gr kıyma
2 orta boy soğan
tuz karabiber

yapılışı ise çok basit.
tereyağını yakmadan eritiyoruz. İçine soda ve yumurtayı ekleyip güzel bir sos elde ediyoruz. 
Soğanı ve kıymayı tuz karabiber ekleyip güzelce kavuruyoruz. Klasik bir iç harç elde ediyoruz. Baklavalık yufkaları açıp 1 adet tezgaha seriyoruz. 








Hazırladığımız sostan fırca yardımı ile bütün yufkaya güzelce sostan sürüyoruz. Tekrar yufka serip tekrar sosluyoruz. Bu işlemi 5 adet yufka oluncaya kadar tekrarlıyoruz. 


yufkanın uzun kenarına iç harcımızdan ekliyoruz ve rulo şekilde sarıyoruz. 


sardığımız ruloyu 3 eşit parçaya bölüyoruz ve tepsimize diziyoruz. Bütün yufkaları kullanırsak 2 büyük boy fırın tepsisi dolu dolu böreğimiz oluyor. Böreklerimizin üzerine kalan sostan iyice yediriyoruz. 180 derecede 20 dk kadar pişiriyoruz. 

sıcakken yerseniz tadına doyum olmaz. Bizim ev halkı hazır böreklerden hiç farkı yok dedi. Şimdiden yapacak arkadaşlara afiyet bal şeker olsun. Sevgiler...


23 yorum:

  1. Ben de yapacağım. Burada yufka bulamıyorum. Sadece baklava yufkasi satılıyor. .

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor elinize sağlık (:

    YanıtlaSil
  3. Mutlaka deneyeceğim bir aldım :)

    YanıtlaSil
  4. Bir de soda artık yok piyasa o maden suyu olabilir mi acaba ? Soda ve maden suyu farklı şeyler de..???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy evet o ağız alışkanlığından tamamen. teşekkürler düzeltme için

      Sil
  5. Börekler çıtır çıtır duruyor.. Ellerinize sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Baklava yufkası ile yapılan börekleri seviyorum ben. çıtır çıtır çok lezzetli oluyor. Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böreğin her türlüsünü seviyorum ben de .. teşekkürler

      Sil
  7. Oh ellerinize sağlık. Baklava yufkasından börek yapıldığını bilmiyordum.

    YanıtlaSil
  8. Baklava yufkasından yapılan börekler gerçekten bambaşka oluyor... Çıtır çıtır ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık canım..Bir deneyemedim ben de çıtır çıtır olur kesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı kol böreği gibi dışı çıtır içi yumuşak oluyor.

      Sil
  10. Ne kadar güzel görünüyor, lezzetli olduklarına da eminim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık... ben baklava yufkası ile başka tarifler denedim ama hiç börek yapmadığımı fark ettim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de cok sık kullanırım baklava yufkasını tariflerimde.

      Sil
  12. çok güzel oe oluyor eline saglık cnm :)

    YanıtlaSil