bloğumu takip et

4 Aralık 2015 Cuma

Uğur Böceği Salata

24 Kasım Öğretmenler gününde okul aile birliği olarak öğretmenlerimize şöyle mükellef bir sofra kuralım dedik. Herkes plan dahilinde birşeyler yapmaya karar verdi. Ben de her zaman yaptığım patates salatasını internette görüp çok beğendiğim bu sunumla yapmaya karar verdim. 



Gelelim salatamızın malzemesine ve yapılışına.

Malzemeler:
5-6 adet orta boy patates
10-12 adet kornişon turşu
1 su bardağı süzme yoğurt
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı mayonez
tuz

üzerinin dekoru için:
bir kavanoz közlenmiş kırmızı biber
bolca siyah zeytin
yarım demet maydonoz
1 adet dolma yeşil zeytin


yapılışı:

Patatesleri haşlayalım. Soyup patates püresi eziciyle ezelim. Soğuduktan sonra yoğurt mayonez sarımsak ve tuzu patatese ekleyip karıştıralım. Kornişon turşularını zar gibi doğrayalım. ve patates karışımımıza ekleyelim. Servis edeceğimiz tabağa alıp elimizle uğur böceği formatı verelim. 

Gelelim süsleme kısmına ;
Zeytinleri ayıklayıp doğrayalım. Közlenmiş kırmızı biberleri de minik minik doğrayalım. Resimdeki gibi patates salatamızın üzerini kaplayalım. Kıyılmış maydonozla alt dekorunu verelim. 

Çocuk doğumgünlerinde konsepte uygun olarak da süsleyebilirsiniz. 

kuzenimin cocuğu için angry birds şeklinde yapmıştık. 


yaza merhaba partimizde de karpuz şekillisini yapmıştık.


Sizlerde böyle güzel sunumlar yapabilirsiniz. 
Şimdiden afiyet olsun.. Sevgiler...



38 yorum:

  1. Çok beğendim... Çok şirin...Ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Uğur böceği salata ne güzel olmuş. Hem de kırmızı biberli.. Harika.. Ellerinize sağlık. Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı binerek ben de dayanamam. Benden de sevgiler....

      Sil
  3. Bu üç tasarımı da ilk kez gördüm ve cok beğendim. Renkli sebzeler sunumlara büyük zenginlik katıyor. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Böylece çocuklara sebze de sevdirilebiliyor

      Sil
  4. çoookk eğlenceli bir salata olmuş :) süper

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık. 👍

    YanıtlaSil
  6. hiç beceremiyorum ama deniyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ne şirin bir salata bu ama bu yenilmezki ,seyredilir :))

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir sunum olmuş, ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  9. Çocukların bayılacağı sunumlar ki biz bile bayılıyoruz :) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Ahh hepsi birbirinden güzel görünüyor (:

    YanıtlaSil
  11. ne kadar güzel olmuşlar, hem lezzetli hem sevimli, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Hepsi çok şirin sevmeyene bile salata yedirir bunlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle. 3 yaşındaki oğlum sırf meraktan yedi .

      Sil
  13. Çok güzel olmuş. Benim kesinlikle yapamayacağım bir şey. Sabır lazım buna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen bende de sabır tükeniyor valla. Haklısınız.

      Sil
  14. Çok beğendim canım ellerine sağlık uğur böceği pastayı yanına koysalar tercihim bu olurdu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de tuzlucuyum. Hele de salatalara hiç dayanamam

      Sil
  15. hepsi çok şirin olmuş. bence bu da bir sanat yaratıcılık gerektiriyor ;) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler... süsleme merakım pastacılıktan geliyor sanırım.

      Sil
  16. Çocuklar bunu seve seve yer sanırım

    YanıtlaSil
  17. sunum bir harika eline saglık cnm :)

    YanıtlaSil
  18. Herbiri ayrı güzel olmuş.Ellerinize sağlık !

    YanıtlaSil
  19. Ne kadar güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık.
    Tam çocukların bayılacağı türden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuzu henüz keşfettim ve çok beğendim. Özellikle bu yazınızdaki süslemeler çok hoş. Takipteyim sizi de bloguma beklerim.
      dunyaevirenkleri.blogspot.com

      Sil