bloğumu takip et

20 Aralık 2015 Pazar

BİR SEBZE RÜYASI: BORŞ ÇORBASI


Gectiğimiz çarşamba günü arkadasım Gizem den uygulamalı olarak Ukrayna dolaylarından Borş çorbası nın tarifini öğrendim. Tam bir kış ve diyet çorbası. Gizem 15 yıldır Türkiye de yaşıyor ama aslen yabancı uyruklu . Harika Türk yemeklerini öğrenmiş tabi ama arada memleketinin lezzetlerini bizlere sunuyor. 


malzemeler:
Yarım beyaz lahana
1 orta boy soğan
1 orta boy pancar
1 havuc
maydonoz kökü (bulamazsanız kereviz sapı da oluyor)
maydonoz
yeşil sivri biber 2 adet
1 yemek kaşığı domates salçası
tuz 
1 limon
zeytinyağ
1 defne yaprağı (dilerseniz)
1 ltre tavuk suyu
dilerseniz didiklenmiş tavuk eti







YAPILIŞI:
Soğanları ufak ufak doğrayıp zeytinyağında soteleyin. Tüm malzemeyi rendeleyin. Havuc ve pancarın yarısını da kavrulan soğanlara ekleyin. kereviz saplarını da ekleyin. Tavuk suyunu kavrulan sebzelere ekleyin. Sonra sırasıyla, kalan pancarı ekleyin. 5 dk kaynasın. Üzerine lahanaları ekleyin. 5-10 dk da öyle kaynasın Bu aşamada salçasını tuzunu ekleyin. sivri biber ve maydonozları kıyıp içine katın. Defne yaprağı ve tavuk etleri isteğinize kalmış. Servisten önce 1 limonun suyunu da ekliyoruz. Ve bol malzemeli az sulu harika bir çorba içiyoruz. 
Biliyorsunuz ben diyetteyim uzun zamandır. Bazen duraklamalar yaşıyorum. Bu çorba benim duraklamalarımı kırdı. Ve gerçekten de tam bir antioksidan deposu. 

Sevgiler.... 




27 yorum:

  1. Malzemeler borş çorbasının besleyiciliği konusunda ipucu veriyor. Haftada bir yapıp içmeli bu çorbadan. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Ukraynalı bir eltim olduğundan sıklıkla ve severek tükettiğim bir çorba kendisi.

    YanıtlaSil
  3. Bol malzemeli mis gibi.. Gizem Hanım'la kültürler arası etkileşim içindesiniz.. Harikasınız..:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de öyle, Gizem den öğreneceğim çok şey var

      Sil
  4. Oo full besleyici malzemelerden oluşuyor elbet güzeldir ;)

    YanıtlaSil
  5. Hep denemek istedim.ama nasip olmadi.en kisa zamanda deneyecegim.elinize saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de 1 yıldır merak ediyordum. Bu aralar nasip oldu.

      Sil
  6. çok değişik ama malzemeler çok sağlıklı bir çorba olduğunun kanıtı:) sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Tam bir vitamin deposu aklımda olsun

    YanıtlaSil
  8. Çok lezzetli görünüyor mutlaka denemem lazım :)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir çorba, ben de daha önce lahanalı başka bir yemeklerini yemiştim. O da çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  10. Hiç yapmadım bu çorbayı ama bu kış denemenin tam zamanı sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka deneyin, özellikle ağır yemek yediğiniz günün ertesinde yapıp yerseniz enfes...

      Sil
  11. Çok sverim. Tam kış çorbası. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil