bloğumu takip et

19 Aralık 2015 Cumartesi

ÇİKOLATALI PORTAKALLI İRMİK TATLISI

O  kadar çok tarif birikti ki ... ama büyük oğlumun sınavları ve kendi sipariş yoğunluğum nedeniyle bir türlü sizlerle paylaşamadım. ama bu hafta rahatım ve sizlerle seve seve bütün biriken tarifleri paylaşacağım.

Tarifime geçmeden önce sizlere Selva nın portakallı irmiğinden bahsetmek istiyorum.

Oldukça pratik, normal irmikten tek farkı ise portakal aromalı olması. Yani irmikle yapılan bütün tariflerde rahatlıkla kullanılabilir. Revani ya da güzel bir irmik helvası da müthiş olur bence...

Gelelim tatlımızın yapılışına,


Malzemeler

600 ml süt
7 yemek kaşığı Selva portakallı irmik
6 yemek kaşığı toz şeker.

çikolata ganaj için

100 ml krema
150 gr bitter çikolata

YAPILIŞI
Süt irmik ve şekerle koyu kıvamli bir muhallebi hazırlıyoruz. Su ile ıslattığımız kalıbımıza muhallebiyi döküyoruz. İlk önce oda sıcaklığına gelmesini bekliyoruz ve sonra buz dolabına kaldırıyoruz. Bu arada ganajını hazırlayalım. Küçük bir cezveye kremamızı alıyoruz. Yanlardan kabarcıklar cıkana kadar ısıtıyoruz. Isınan kremaya bitter cıkolatamızı ekliyoruz. İyice eridiğinden emin olunca irmik tatlımızın üzerine döküyoruz. 

Ben resimdeki kalıbı kullandım. 26 cm çapında ortası yukseltili bir kalıp. Piyasada jöleli tart kalıbı diye bulabilirsiniz. Bu tarz tatlılarda ya da tartlarda ,soslu keklerde çok kullanışlı bir kalıp. 

dilediğiniz gibi süsledikten sonra afiyetle yiyebilirsiniz. Sevgiler...



19 yorum:

  1. Selva portakallı irmik fotoğrafını görünce güldüm, 2 ay önce almış bir türlü ne yapacağıma karar verememiştim. Dolapta öylece bekliyordu. Tarif üzerine denk geldi.Tatlının görünüşü çok güzel, elinize sağlık :) Kalıpta çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de yaklaşık 1 aydır dolapta duruyordu irmiğim. Kalıbı denemek uğruna kullandım :)

      Sil
  2. Kalıbı kullanma şekliniz çok hoşuma gitti.. kadınlar her zaman için işini bilmeli..:) sonuç da mükemmel. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Bu kalıpla ilgili harika sunumlarım devam edicek. :)

      Sil
  3. Tatlıdan çok kalıp dikkatimi çekti.. Mutlaka alınmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de öyle. harika fikirlerim var bu kalıpla ilgili.. :)))

      Sil
  4. elinize sağlık blog ve instagramdaki çekilişime bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Portakallı denemiştim çok hoştu....

    YanıtlaSil
  6. Çok kullanışlı bir kalıp. Tatlı da harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Annemin en sık yaptığı tatlıdır :) Bu türlüsünüde denemek lazım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. bende severek çok yaparım eline saglık cnm :)

    YanıtlaSil