bloğumu takip et

12 Kasım 2015 Perşembe

BAL KABAĞI ÇORBASI

Mevsiminde olduğumuz için balkabağından bolca faydalanmak lazım. Benim oğlanlar tatlı olarak yemiyorlar ya en son pastasını yapmıştım ve tarifini sizlerle paylaşmıştım. Şimdi de çorbasını yaptım. Ufaklık bayıldı. Lezzetli balkabağı çorbamızın malzemeleri şunlar:

MALZEMELER
1 dilim bal kabağı
1 soğan
1 küçük havuç
1 çay bardağı kırmızı mercimek
5 su bardağı et suyu
yarım çay bardağı krema
3 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz , nane


YAPILIŞI

Tencereye yağımızı alıyoruz.Doğradığımız soğanı , kabağı, havucu soteliyoruz. Mercimeği de ekleyip biraz daha kavuruyoruz. 5 bardak et suyunu ve baharatlarını ekleyip sebzeler yumusayana kadar kaynatıyoruz. Daha sonra blendırdan gecirip servis etmeden önce kremasını da ekliyoruz. 


 Orjinal tarifte mercimek yerine patates vardı.. Ben mercimekle değiştirdim. Daha önce patatesli olanı da denemiştim. Ama mercimekli olan çocuklara daha cazip geldi. 
Mutlaka mevsimindeyken bu çorbayı deneyin . Sevgiler....

30 yorum:

  1. SENELER önce yapmıştım ama nasıl yaptıgımı hatırlamıyorum aa iyi hatırlattın tekrar yaparım artık :) eline saglık cnm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de uzun zamandır yapmıyordum. arada değişiklik iyidir.

      Sil
  2. Kim ne lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım bu çorbanın tadına ilk kez İzmir de Ender Saraçoğlunun bir etkinliğin de yapılmıştı ben çok beğendim. böreği tatlısı derken çorbası da çok güzel. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kabağın etinden sütünden yününden faydalanmak lazım :)))

      Sil
  4. Normalde kabak hiç sevmem ama bu tarif çok lezzetli gibi geldi :) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. daha önce hiç tatmadım elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel diyorlar ama balkabağı hiç yiyemiyorum ben :-((

    YanıtlaSil
  7. Güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. çok severim yakın zamanda ben de kızım için yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
  9. Çok lezzetli görünüyor. Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Bu çorbayı bolca yapıp çocuklara yedirmek gerek.. Vücut direncini de arttırır... Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  11. "http://sefagen.blogspot.com"Hayırlı günler, çorbanız çok lezzetli ve çok güzel görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  12. ben de tatlısını sevmeyenlerdenim, bu değişik bir tarifmiş

    YanıtlaSil
  13. Elinize sağlık, değişik bir tarif (:

    YanıtlaSil
  14. hepinize çok teşekkürler. tatlısını sevmeyenlerin bence bu çorbadan sonra kabağa bakış açıları değişecek.

    YanıtlaSil
  15. Bal kabağı çorbasını şimdiye kadar hiç denemedim. Güzel bir tarif. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. cok guzel tadı oluyor eline saglık cnm :)

    YanıtlaSil
  17. Mutlaka deniycem corbayi elinoze sağlık.

    YanıtlaSil