bloğumu takip et

22 Ekim 2015 Perşembe

BAL KABAKLI PASTA


Sonbaharın en güzel sebzesi bence balkabağı. Çocukken hiç sevmezdim. Büyüdükçe insanın damak zevki de değişiyor gerçekten. Şimdi ise kabak tatlısını iyi yaptığımı söyleyebilirim. Dün akşam balık menüsü olunca arkasından güzel bir kabak yiyelim dedim. Eşim ve kayınpederim seviyor ama çocuklar asla ağzına bile sürmediler. Eee tabi benim adım da Ümran sa bu kabağı ben bu çocuklara yediririm arkadaş. :)))))
Kalan kabak tatlımı ben de pastaya cevirdim. Çok hafif ve bir o kadar da lezzetli ve çok bilindik bir tarif. 

MALZEMELER
2 paket kremşanti
2 su bardağı soğuk süt
1 paket petitboure bisküvi
yarım su bardağı dövülmüş ceviz
2 dilim bal kabağı
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su
1 paket vanilya

YAPILIŞI

 kabağı ben normal tatlı yapıp kalanları pastamda kullandım. Ama siz direk bu pasta için kullancaksanız;
Kabak su ve şekeri bir kapta kabaklar yumuşayıncaya kadar haşlayın. Vanilyayı ekleyip püre gibi ezin. Bir dikdörtgen kalıba bisküviyi dizin. Üzerine kabak püresini koyun. ceviz serpiştirin. İki paket kremşantiyi soğuk sütle çırpın ve bir kat kabağın üzerini kaplayın. Tekrar bisküvi kabak ve kremşanti ekleyin. Üzerini spatula ile düzleyip dolaba kaldırın. Ben arjantin şekerleme ile süsledim. Siz dilerseniz cevizle de süsleyebilirsiniz. 
,

Sonuç olarak çocuklar bu akşam bu pastayı afiyetle yediler. Sanırım pasta sözcüğü çocukların aklını çelmeye yetiyor. Şimdiden sizlere de afiyet olsun . 
Sevgiler..


44 yorum:

  1. Bastan sona heyecanla okudum cocuklar yedi mi acaba diye :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))) 3 yasındaki oğlum bile bayılarak yedi gerçekten :))

      Sil
  2. Balkabaklı pasta, pratik yapılabilecek tariflerim arasında yerini aldı bile. Sade haliyle oğlumda dokunmaz kabağın tatlısına. Çok beğendim, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çok hafif bir tatlı eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  4. Tam annemin zevkine göre bi tatlı olmuş. Hemen Link atayım.
    Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. elinize sağlık kabak sevmiyorum ama benim bile dikkatimi çekti yani bu tarif..

    YanıtlaSil
  6. Ben çok severim ama nedense benim oğlanlar sevmedi bu pastayı. Oyüzden hiç yapılmıyor bizde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde sevmeyenler olunca bir çok sevdiğimiz lezzeti özlüyoruz

      Sil
  7. Çocuklar yesin diye taklacı güvercinlere döndük :)
    Afiyet olsun ,ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Hiç tatmadığım bir tarif elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Artan kabaklardan ben de böyle bir pasta/tatlı yapmıştım. Sizinki de güzel görünüyor, ellerinize sağlık. http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  10. Çocuklar nasıl yemesin benim bile ağzım sulandı.

    YanıtlaSil
  11. Oğlum hiç pasta yemez. Çok nadiren şaşırtır beni. Bunda da öyle olur mu acaba...:) Ellerinize sağlık.. Çok güzel olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocukların damak zevki günden güne değişebiliyor. Denemekte fayda var

      Sil
  12. Çoook severim balkabağını hazır şimdi bol bol varken kullanmalı...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klasik kabağın dışına çıkmaya bayılıyorum ben de

      Sil
  13. Ayşe kızım da yapıyor arada çok hoş ve hafif bir lezzet çok beğenmiştim ben de ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten de hafif bir tat. Çok teşekkür ederimmm

      Sil
  14. Balkabağı lezzetini çok seviyorum bende.Bu tarifte kuşkusuz çok lezzetlidir.Kısa sürede denenmeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denediğinizde resimleri bizle de paylaşın. Merakla bekliyorum

      Sil
  15. Paylaşımınız için tşk ederim.Yüreğinize emeğinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Sağlıklı meyvenin pastası:) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Kolay pratik ve çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  18. süper fikir valla, ellerinize sağlık

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  19. süper fikir valla, ellerinize sağlık

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  20. Bal kabağına bayılırım, elinize sağlık (:

    YanıtlaSil
  21. Harika bir tarif bu.. İlk fırsatta deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaptığınızda paylaşırsanız sevinirim. Sevgiler...

      Sil
  22. Bende istiyorum ama. . Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Bu pastayı bi kafe de denedim. Pek ağzımın tadına uygun değil gibi geldi. Tabi sizinki nasıl olmuştur bilmiyorum. :) yine de elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka yapan yer de iyidir, ama malzemenin kalitesinden tutun da el lezzetine kadar bir çok faktör yemeklerimizin lezzetini farklılaştırıyor

      Sil