bloğumu takip et

18 Ekim 2015 Pazar

KOZALAK POĞAÇA

Merhaba sevgili takipçi dostlarım. İsmek pastacı çırağı kursuna kayıt oldum. Şimdi diyeceksiniz ki: Sen zaten pastacı değil misin?
evet pastacıyım sadece pasta kurabiye ve cupcake yapıyorum . Ve ufak tefek ikramlıklar hazırlıyorum profesyonel olarak. Bu kursta pastahane ürünlerini birebir öğreniyoruz. O yüzden sipariş aldığım çeşitleri artık arttırabileceğim. Üstelik artık belgeli bir pastacı olacağım.

Tarifimiz Bildiğiniz bir tarif. Ama burda iş şekil vermede. Çok pratik , ama bir o kadar da şık bir poğaçamız oluyor.


Bu tarifi uygulamak için yukarıdaki tırtıklı dilimleyiciye ihtiyacınız var.

Malzemeler:

1 yumurta
3 yemek kasığı yogurt
1 paket kabartma tozu
125 gr tereyağ
aldığı kadar un (yumusak bir hamur olacak)
içine ben salam kaşar koydum. siz dilediğiniz iç harcını kullanabilirsiniz.

uzerine yumurta sarısı





YAPILIŞI:

İç harç haricinde tüm malzemeyi karıştırıp yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde edelim. 15 dk hamurumuzu dinlendirelim. Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde yuvarlak alıp tırtıklı dilimleyicinin üzerine koyup, bastırıyoruz. İçine biraz salam ve kaşar koyup, bir ucundan diğer ucuna kadar sarıyoruz. Hamurun üzerinde tırtıklı doğrayıcının deseni cıkıyor. Tepsiye dizdiğimiz poğaçalarımızın üzerine yumurta sarısını da sürdükten sonra 180 dereceli fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyetle sıcak sıcak yiyoruz. :)))

GÜNÜN PÜF NOKTASI:, poğaçalarınızın böreklerinizin üzerine sürdüğünüz yumurtanın daha parlak ve kırmızı olmasını istiyorsanız, yumurta sarısına 1 çay kaşığı zeytinyağ ve 1 çay kaşığı pekmez ekleyin. 



36 yorum:

  1. Şimdi ben buna bir dadanırsam evdekileri bıktırana kadar yaparım. Bişeyin ortasını bilmem zaten ya hep ya hiç:))
    Ellerine sağlık mis misss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy evet sen tuzlu hamurişlerini çok seviyordun değil mi? Bu tam senlik. Çok ta pratik.

      Sil
  2. Harika bir poğaça olmuş. Hemen tırtkılı alete edinmeliyiz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim Birgül Hanım. Bir de elmalı kurabiye de kullanıyorum onu da paylaşıcam yakında :)) Mutlaka alın.

      Sil
  3. Çok hoş bir görüntü..Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ay nefis bayılırım buna elinize sağlık .-))

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyorlar, evet gerçekten eğitim gerekiyor hem beleiz oluyor hem de bir sürü yeni şey öğreniyorsunuz...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Görüntü çok hoş olmuş ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. ay nasıl güzel görünüyor..ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş. Poğaçaya tereyağı kullanmamıştım hiç. Deneyeceğim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok teşekkürler. Tereyağ mis gibi lezzet verdi gercekten..

      Sil
  9. ooo muhteşem gorunuyorr elinie saglık cnm :)

    YanıtlaSil
  10. harika görünüyor ben gene kendime yasaklar koyduğum bir dönemdeyim:)

    YanıtlaSil
  11. Kozalak şekle bayıldık

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyor, bazen ufacık bir alet nasıl da sunumu değiştiriyor. Eminim lezzeti de çok güzeldir, içinde tereyağ olunca. Ellerinize sağlık, sevgiler. https://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Aysel Hanım. Gerçekten de mutfakta hayal gücünün sınırı yok.

      Sil
  13. İyi fikir bende şekilli sebze ve yanları tırtıklı kurabiyeler yapıyorum bu kozalakta hoşuma gitti ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler... Aynı şekilde bir de elmalı kurabiye yapıyorum o da cok güzel oluyor. Yakında onu da paylaşacağım. Tırtıklı kurabiye de iyi fikir. :)

      Sil
  14. şekline bayıldım güzel bir sunum olmuş püf noktası kısmınıda hemen not ettim ;)

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık.Kursunuzda hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  16. Poğaca çok güzel olmuş canım.Bu güzel püf noktasını bildiğim halde ,hep unutuyorum ya da ihmal ediyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkçası misafire ikram ediceksem ya da müşteriye göndericeksem püf noktasını uyguluyorum bende. Evde kendimize o kadar özenmeye vaktim olmuyor.

      Sil
  17. Tırtıklı alet nasıl da fark yaratmış. Desen çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. ismi tam benlik bir poğaça olmuş :) eline sağlık

    YanıtlaSil