bloğumu takip et

13 Nisan 2016 Çarşamba

CHİA TOHUMLU DİYET SİMİT..


Diyetime ara vermiştim bir süre. Ama baktım olmuyor, hemen eski yöntemime yani dukan diyetime geri döndüm. Dukan diyetini kurallarına göre yaparsanız ve suyunuzu güzel içerseniz hiç zararı yok. Tabi Böbrek yetmezliği gibi ciddi probleminiz yoksa. 
Chia tohumunun faydalarını bilmeyen kalmadı sanırım. Omega 3 yağı fazlasıyla içeriyor. Diyabet hastalarına kalp hastalarına iyi geliyor. Kalsiyum oranı ve protein oranı da yuksektir.  c vitamini açısından portakaldan daha zengindir.Demir bakımından ıspanaktan daha zengindir. Şimdi böyle mucizevi bir besin kaynağından nasıl faydalanabileceğimizi bir tarifle sizlere göstermek istedim. 



Ben bu tarifte yulaf kepeği kullandım. Ben karbonhidratı yüksek yiyecekleri tüketemiyorum. Gaz yapıyor. Kısacası hazmedemiyorum. Bu diğer ekmeklerde de böyle. kepek, çavdar tam tahılı farktemez. vücudum en çok yulaf kepeği ürünlerinde rahat etti açıkçası. 

Gelelim nefis tarifimize.





Tam 8 adet orta boy simit için:

malzemeler
20 yemek kaşığı yulaf kepeği 
6 yemek kaşığı yağsız süt tozu ( pınar marka kullandım)
1 su bardağı süt
1 paket instant maya
1yemek kaşığı chia tohumu


yapılışı
Tüm kuru malzeme bir kapta karıştırılır. Üzerine ılık süt eklenir , karıştırılır ve bir buçuk saat bekletilir. İyice kabaran hamurumuzu elimizi hafif yağlayarak ya da ıslatarak biraz yoğuruyoruz. 8 eşit parçaya bölüyoruz. Simit formu verdiğimiz hamurumuza isterseniz yumurta sürebiirsiniz, ama ben sürmedim. Üzerine susam ya da çörekotu serpebilirsiniz. Sonra 180 derecede 15 20 dk pişiriyoruz. 

sonuç mu.... İnanılmaz lezzetli  simitlerim oldu. Hem de Simit çay peynir keyfim yarım kalmadı. 

Sizin de diyet tarifleriniz var mı? 





15 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Ben de keten tohumu yerine chia kullanmaya başladım. Keten tohumu aşırı şişkinlik yapıyordu.

    YanıtlaSil
  2. Chia tohumunu hiç denemedim. Bu kadar faydalı bir besini denemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında düet puding tarifi ve diyet kek tarifi de yayinlicam

      Sil
  3. çok enteresan ben ilk kez görüyorum denemek istedim gerçekten :)

    YanıtlaSil
  4. ay bu chia tohumunu hiç denemedim -((

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel az.malzemeli bir tarif.En kısa zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  6. Diyet simit fikri hiç fena değil.İlk fırsatta deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz yaklaşırken karpuz peynir simit üçlüsü fena olmaz dimi

      Sil
  7. Harika bir tarif, kesinlikle deneyeceğim, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil