bloğumu takip et

3 Nisan 2016 Pazar

BİR LEZZET FIRTINASI; COFFE CREAM İLE BROWNİ COOKİE


Biraz ara vermiştim tariflerimi paylaşmaya. Ama bunu paylaşmaya söz verdim. Nihal 'in dillere destan etkinliğinin sponsorlarından cream works ü ilk gördüğüm anda masamda oturan arkadaşlara dedim ki; "size çok güzel bir kurabiye tarifi vereceğim."

Bir kere söz verdik. Tarifi tatmadan ve tattırmadan yazmayı sevmem. Bugün arkadaşıma kahvaltıya giderken kahve yanına ikram etsin diye yapıp götürdüm. Herkesden geçer not aldı kurabiyem.
cream works ün öyle güzel lezzetleri var ki, cappicino, türk kahvesi, espresso kahveli ve portakal parcacıklı vs.... Mutlaka tadılması gereken lezzetler. Bana etkinlikte kahveli ve portakallı olanı denk geldi. ilk aklıma gelen hemen bir cookie yapmak oldu. 




Malzemeler
125 gr tereyağ
yarım kavanoz coffe cream kahveli portakallı
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı badem tozu
aldığı kadar un. Çok sert hamur olmayacak
yapılışı
tereyağını eritiyoruz. İçine coffe cream kahveli portakallı kremayı ekliyoruz. Diğer tarafta yumurta ve şekeri çırpıyoruz. İçine badem tozu ve unu da ekliyoruz. Sonra tereyağı ve çikolata karışımını da ekliyoruz. Gerekli ise unu yavaş yavaş artırrabiliriz. Çok sert olmayan bir hamur elde ediyoruz. Kremamın içinde çikolata parçalarıda vardı. ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlayıp aralıklı bir şekilde tepsimize diziyoruz. 180 derecede 10 dk pişiriyoruz. çıktığında yumuşak oluyor. Sakın çiğ kaldı diye düşünmeyin. Soğuyunca dışı sert ama içi ıslak bir kurabiyemiz oluyor. 



Daha sonra eritilmiş çikolata ile dilediğinizce süsleyebilirsiniz.
Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler...





40 yorum:

  1. Ne kadar güzel olmuşlar yemeye kıyamazdım ya da dayanamaz hapur hupur yerdim :)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de uzun süre izledim. Sonra tabak tertemiz :))))

      Sil
  2. Çok güzel olmuş.Değişik bir fikir.Eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  3. Mis gibi de kokmuştur. Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  4. cayın yanında uper olur elıne saglık cnm :)

    YanıtlaSil
  5. Elinize saglik tarifi not aldim :)

    YanıtlaSil
  6. hakikaten fırtına gibi olmuş ben de o coffee creami kullanayım bu şekilde o zaman eline sağlık :-))

    YanıtlaSil
  7. çayın yanında süper de olur canım çekti cıkolata var ya eline saglık cnm :) sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Harika olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. offf bu ne canım ,harika gözüküyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diğer adını da diyetbozan kurabiye mi koysam acaba

      Sil
  11. harika görünüyorlar ellerinize sağlık.
    bloguma bekelrim hayatadairgunceler
    http://hayatadairgunceler.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  12. Çok güzeller.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. ziyaretin için çok tesekkür ederim arkadaşım.her zaman beklerim.bu arada kurabiye harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. aklım başımdan gitti desem yeridir..Bir aydır diyetteyim gözümden çikolatalar uçuyor..şu coffee creamlerle ilgileneceğim :)

    YanıtlaSil
  15. Harika görünüyor,ellerinize sağlık. Kahveyle süper olur;))

    YanıtlaSil
  16. Güle güle kullanın, Esterel ürünlerini merak ettim :)

    YanıtlaSil
  17. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık...
    Nefis görünüyorrr..
    Tam 5 çayı yanına olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi, şöyle güzel bir balkon sefasını hakediyor bu kurabiyeler...

      Sil
  19. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Ben kahveme verdiği tadı çok seviyorum ama tam çözülmemesinden hoşlanmıyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle hiç denemedim canım. biz direk kaşıkla daldık :)))

      Sil
  20. Gerçekten enfes görünüyor, kesinlikle deneyeceğim :)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil