bloğumu takip et

11 Mayıs 2015 Pazartesi

KUSKUS SALATASI


Yaz geldi sayılır. Menülerde bol bol salatalara soğuk mezelere yer verilmeye başlandı tabi. Ben de geçtiğimiz günlerde bu salatayı uydurdum. Evdeki malzemelerle ortaya bu lezzetli kuskus salatası çıktı. Kuskus yerine buğday, greçka, bulgur ya da makarna da kullanabilirsiniz. Ben yarım paketten az kalan kuskusumu değerlendirmek adına kuskus kullanarak yaptım. 

MALZEMELER

2 SU bardağı kuskus
4 su bardağı sıcak  su
2 yemek kaşığı zeytinyağ
5-6 adet büyük boy kornişon turşu
2 adet közlenmiş kırmızı biber
2 yemek kaşığı acuka sos
4-5 dal taze soğan
10 yaprak kadar kıvırcık
tuz karabiber
2 yemek kaşığı nar ekşisi

dilerseniz çeşidi çoğaltabilirsiniz. 

YAPILIŞI
2 yemek kaşığı zeytinyağını tencereye alıyoruz. Kuskusları kavuruyoruz. Hafif renk değiştirdiğinde sıcak suyunu ekleyip pilav gibi pişiriyoruz. Kuskus pişince soğusun diye genişçe bir kaseye döküyoruz. ılıklaşmaya başlayınca acuka sosu ekleyip tuz ve karabiberi de ekliyoruz. İyice karıştırıyoruz. Daha sonra bütün malzemeyi dilediğiniz gibi doğrayıp kuskusa boca ediyoruz. Nar ekşisi ile servis ediyoruz. Afiyet olsun. 

Not. Bu salata da acukayı acılı da kulanabilirsiniz. Acukalar yöreden yöreye fark eder. Tuz oranına bakarak tuzunu artırabilir ya da azaltabilirsiniz. 



27 yorum:

  1. Hiç denemedim... Denemek isterim.. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  2. Şahane olmuş tam bir yaz salatası harika ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Hafif ve sağlıklı bir tarif olmuş ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  4. Kuskusu çok severim ama salatasını daha önce hiç denemedim. Denemek lazım, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuskusu seven mutlaka bu salatayı da sever diye düşünüyorum.

      Sil
  5. Güzel olur bu salata eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Harika bir salata olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Kuskus salatasını ben yogurt ve haşlama tavukla yapıyorum siZin tarifide deneyeceğim mutlaka ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle de yaparım. Hatta arpa şehriye ile de yaparım. Bir de böyle deneyeyim dedim.

      Sil
  8. Çok güzel, doyurucu ve sağlıklı bir salata.Biz de bu tarz salataları severek tüketiyoruz.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Kuskusu çok severim bir de böyle deneyeceğim:) sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. kuskus çok sevdiğim bir şey değil çocukluktan kalma sanırım :-((

    YanıtlaSil
  11. harika bir tarif, hiç duymamıştım ama kesinlikle deneyeceğim

    YanıtlaSil
  12. Çok severim. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. ne çok severim kuskusu ama eski tadını bulamam , ne zaman kuskus görsem babaannemi hatırlarım işte o yüzden eski tadı bulamam... elleriyle yapardı, toprağı bol olsun, ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuskus çok zahmetlidir. Ben de Silivri den köylerden alıyorum ya da teyzemler yapıyor. Babaannenize de Allah kabir rahatlığı versin

      Sil
  14. Ellerinize sağlık nefis görünüyor:)Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Kuskusun her haline hastayım. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil