bloğumu takip et

24 Mayıs 2015 Pazar

ÇİLEKLİ İRMİK PASTASI


Aşçılık kursunda buna benzer bir tatlı yapmıştık. Ondan yola çıkarak, Cheesecake görünümlü irmik pastası yaptım ben de. Tadı tam bu mevsime uygun hafif ve soğuk bir tatlı oldu. Malzemeler ve yapılışını şöyle anlatayım. 

Malzemeler


2 paket yulaflı bisküvi
100 gr tereyağ
1 litre süt
8 yemek kaşığı irmik
8 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
10-15 çilek 
1 tatlı kaşığı buğday nişastası
yarım subardağı toz şeker
1 cay kaşığı elma sirkesi








yapılışı

Bisküvileri dograyıcı da iyice kıyıyoruz. Erittiğimiz tereyağını bisküvi kırıklarının üzerine döküp yoğuruyoruz. 26 cm çapındaki kelepçeli kalıba yerleştiriyoruz. Elimizle iyice bastırıp sıkılaştırıyoruz. 
Diğer bir tarafta 1 litre süt şeker ve irmikle bir muhallebi hazırlıyoruz. hazırladığımız muhallebiye ocaktan aldıktan sonra vanilya ekleyip karıştırıyoruz. Bisküvilerin üzerine güzelce döküyoruz. Oda sıcaklığında soğumasını beklerken, yıkayıp ayıkladığımız çilekleri blendırda çekiyoruz. Sosluk tavayı ocağa alıyoruz. şeker ve çilekleri koyuyoruz. kaynamaya başladığı andan 1 çay kaşığı sirke ekliyoruz. nişastayı azcık su ile acıp ekliyoruz ve koyu bir kıvam alınca ocağı kapatıyoruz.  Soğuyan irmiğin üzerine boca ediyoruz. Yaklaşık 2-3 saat sonra servis edebilirsiniz. Afiyet olsun. 
püf noktası: Elma sirkesi çileğin tadını patlatmakta işe yarıyor. 

Dilerseniz çilek sosunu başka bir meyve ile ya da çikolata sos olarak da yapabilirsiniz. 

34 yorum:

  1. İrmikli tatlıları ne çok seviyorum ben. Ellerine sağlık. Denediğimde paylaşayım beğenecek misin bakalım:)

    YanıtlaSil
  2. Oldukça pratik ve hafif bir tarif olmuş.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Gece Gece nasıl canım çekti anlatamam :-) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık canım pratik ve lezzetli:)

    YanıtlaSil
  5. cheesecake gibi olmuş bu süper elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüntüsü de tadı da andırıyor gerçekten. Teşekkürler.

      Sil
  6. Çok güzel olmuş... Denemek isterim.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Enfes bir görüntüsü var sabah sabah içim açıldı vallahi :)
    Elinize sağlık
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık şahane gözüküyor.

    YanıtlaSil
  9. Harika görünüyor, elinize sağlık, ama bir sorum var sosa neden sirke kattık, bir püf noktası ama ne??? sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy çk haklısınız sirkeyi eklememişim. sirke çileğin tadını patlatmaya yarayan bir madde olarak kullanılıyor. Elma sirkesi olarak kullanırsanız daha güzel sonuc alırsınız.

      Sil
  10. harika ve inanılmaz
    elinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  11. Zencefilin tadına karşı ön yargım var, hasta olduğum da hep annem dayardı, süt ile gına getirdi ama bu pasta nasıl albenili görünüyor böyle, iştah açtı.

    YanıtlaSil
  12. of offff nasıl canım istedi,ellerinize sağlık harika görünüyor..ben biraz detaycıyımdır servis tabağınızı da çok beğendim:)))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. çok güzel olmuş ben böyle bir tatlı ilk kez görüyorum eminim tadı da çok güzeldir. Bu arada bloğunuzu izlemeye aldım bana da gelirseniz çok mutlu olurum :) http://kozmetikpsikolojisi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz sefa getirdiniz... En kısa zamanda iadeyi ziyarete geleceğim.

      Sil
  14. Ya elinize sağlık nasıl leziz duruyor. :)

    YanıtlaSil
  15. Tarifi not etmeyi ihmal etmedim.En kısa zamanda yapılacak.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. Süper görünüyor tatlınız ellerinize sağlık sirke ne işe yarıyor derken açıklaması geldi yeni bilgiler öğrenmek çok güzel afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyordum. Planet mutfakta izlerken öğrendim.

      Sil
  17. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Çok lezzetli bir tarif olmuş canım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. İrmik pastasını bu şekilde denememiştim harika görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil