bloğumu takip et

16 Şubat 2015 Pazartesi

SİYAH PİRİNÇ SALATASI

Tariften önce, tarifini yapamayacağım bir acı içerisinde olan halkımıza ve Özgecan ın ailesine sevenlerine sabırlar, dünyalar güzeli kızımıza da rahmet dileyerek yazıma başlamak istiyorum. Çok acı ve vahim bir olay. Ülkemin kadınları çocukları ve hatta savunmasız hayvanları bu sapık iğrenç yaratıklar tarafından tacize ugruyor şiddet görüyor.en kısa zamanda bu olayların önüne geçilmesini temenni ederek tarifime geçmek istiyorum....
Bu siyah pirinci katıldığım bir etkinlikte sponsor firma bizlere deneyelim diye göndermişti. karra pirinç diye bir firma. Ürünü marketlerde bulamazsanız firmayla iletişime geçebilirsiniz..

MALZEMELER:

1 su bardağı siyah pirinç
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
,2-3 yemek kaşığı nar eekşisi
1 küçük kase kıyılmış karışık turşu
1 küçük kase garnitür
1 cay bardağı mısır
yarım bağ maydonıoz
4-5 dal taze soğan
tuz

YAPILIŞI
İlk önce siyah pirinci 30-40 dk sıcak suda bekletip siyah suyunu atmasını bekliyoruz. Daha sonra 3 su bardağı suda 30 dk haşlayıp süzüyoruz. soğuduktan sonra tüm malzemelerle beraber karıştırıp güzel lezzetli ve besleyici bir salataya kavuşuyoruz. Dilerseniz mantar yeşil siyah zeytin közlenmiş kırmızı biber dereotu gibi malzemelerde eklenebilir. Aslında koyacağınız malzemelerde sınır yok. Heer türlü lezzeti kaldıran bir aroması var siyah pirincin. Şimdiden afiyet olsun..


24 yorum:

  1. Siyah pirinci ilk defa duyuyorum. Tadi farkli mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tadinda hafif bugday tadi var. Pirincteki o nisasta kokusu yok mesela..

      Sil
    2. Evet tadinda hafif bugday tadi var. Pirincteki o nisasta kokusu yok mesela..

      Sil
    3. Farklı bir pirinç.Nerden bulunabilir acaba:)

      Sil
    4. Bloğunu takibe aldım ben de beklerim.Sevgiler.

      Sil
  2. Bende ilk defa duydum, tadını merak ettim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linkteki firmadan satis noktalarini ogrenebilirsiniz..

      Sil
    2. Linkteki firmadan satis noktalarini ogrenebilirsiniz..

      Sil
  3. Ben de hiç denemedim siyah pirinç.

    YanıtlaSil
  4. ben de hiç siyah pirinç yemedim bu salatayı görünce tadını merak ettim açıkcası..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Billur Hanim besleyiciligi beyaz pirince oranla daha yuksek.. mutlaka deneyimleyin derim.

      Sil
    2. Billur Hanim besleyiciligi beyaz pirince oranla daha yuksek.. mutlaka deneyimleyin derim.

      Sil
  5. Ellerine sağlık tatlım…
    Siyah pirinç bundan birkaç ay önce mutfağıma girdi ve artık sık sık kullanıyorum…
    Afiyetler olsun ,sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim Emel'imm.. gercekten lezzetliymis.sagol canim.. 😘😘😘

      Sil
    2. Canim Emel'imm.. gercekten lezzetliymis.sagol canim.. 😘😘😘

      Sil
  6. hiç görmemiştim ve hiç denemedim..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim Seda Hanim.. cok besleyici ve lezzetli

      Sil
    2. Tavsiye ederim Seda Hanim.. cok besleyici ve lezzetli

      Sil
  7. Siyah pirinci ilk kez görüyorum .Tadını merak ettim.Nereden bulabiliriz acaba ?

    YanıtlaSil