bloğumu takip et

12 Şubat 2015 Perşembe

RED VELVET CAKES (KIRMIZI KADİFE KEK)



Sevgililer günü de yaklaşıyorken konsepte uygun harika bir kek tarifi vermek istedim sizlere... Red velvet cakes.. Türkçesi Kırmızı kadife kek.. Güney Amerika kökenli bir kek olduğu söyleniyor..
KEK MALZEMELERİ

2,5-3 Su bardağı un
125 gr tereyağ
1 su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 su bardağı ılık süt içerisine 1 yemek kaşığı limon suyu ekleyip sütü kestiricez.
1 fiske tuz
kabartma tozu
vanilya
1 çay kaşığı kırmızı gıda boyası (ben jel kullandım)
ben kekimde kızamık şekeri lohusa şerbeti aroması olsun istedim ve kömbe baharatı ekledim 1 tatlı kaşığı... Kendimce klasik kadife kek tarifine bir dokunuş yapmış oldum. Kömbe baharatını katmazsanız orjinal tarifi oluyor.

KREMASI İÇİN
1 kutu krema
1 kutu labne
1 paket toz şanti
6 yemek kaşığı pudra şekeri yarım kahve fincanı süt


YAPILIŞI
İlk önce kremamızı hazırlayalım. Labne peyniri tel süzgeçten suyunu süzerek bir kaba alalım. Kremayı ve toz şantiyi de ekleyelim. Pudra şekeri ve sütüde ekleyip mikserle yüksek derecede çırpalım. Buzdolabına kaldırıp kekimizin yapımına geçelim...

3 yumurtayı toz şeker ile çok güzel köpürene kadar çırpıyoruz.Oda sıcaklığındaki tereyağını ve kestirilmiş sütümüzü ekliyoruz.. İyice çırpıyoruz. Gıda boyamızı ekliyoruz.. Daha sonra kuru malzemeleri eleyerek ekliyoruz bu karışıma. Bundan sonrasını mikserle değil bir spatula ile yaparsak daha iyi olur. Yağladığımız 22 cmlik kelepçeli kalıbımıza hamurumuzu döküyoruz. 3-4 kez sert bir şekilde kalıbı tezgaha vuralım ki içindeki hava kabarcıkları çıksın. kekimiz güzel kabarsın. 



170 derece önceden ısıtılmış fırında 40 dk pişirdim. Fırına göre zaman değişebilir. Keki kalıptan çıkardıktan 3 saat sonra en üstteki kabarık bölümü kestim.Kekimi 2 kata ayırdım. ! . kata kremamı sürdüm. 2, kat keki koydum. en üste kalan kremayı boca ettim. Üstünü kestiğimiz kek parçalarını rondoda un gibi olana kadar çektim ve kekimin en üstünü süslemede kullandım. 
Sevgililer günü yaklaştığı için bu konsepte uygun süsledim. Tadı ve görselliği ile bence en ideal aşk pastası olabilir...


sevgililer gününde bu harika keki sevgilinize pişirmek istersiniz belki... :))))


26 yorum:

  1. çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Yazınızı beğendim. Benim bloğuma da beklerim.
    http://bernabellaa.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık 14 Şubatta yapmalıyım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdem Hanimcim..kesinlikle tavsiye ederim.. 14 subatta sofraniza renk katar...

      Sil
    2. Çiğdem Hanimcim..kesinlikle tavsiye ederim.. 14 subatta sofraniza renk katar...

      Sil
  4. Bayıldım. Kırmızı pancar kullansaydınız daha iyi olmaz mıydı? Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda orjinal tarifi o. Benim kullandigim gida boyasinin icerigide kirmizi pancar ozutu iceriyor. Tesekkurler

      Sil
  5. çok farklıymış ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Çok şık, çok güzel bir kek yapmışsınız, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş emeğine sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. ben de böyle kırmızı kırmızı bişeyler yapayım istiyorummm ... denemek gerek en kısa zamandaaa ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kirmizi olsun 5kurus fazla olsun der hep annem :))

      Sil
    2. Kirmizi olsun 5kurus fazla olsun der hep annem :))

      Sil
  9. Hayatımda gördüğüm en romantik kek, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyyy ne güzel yorum bu böyle... çok teşekkür edrim. çok naziksinizz

      Sil