bloğumu takip et

11 Şubat 2015 Çarşamba

KÖMBE KURABİYE


Bugün sevdiğim komşum Nesrin Ablama gecmiş olsun ziyaretine gittim. Tabi eli boş gidilmez diye bu enfes baharatlı kurabiyeleri yapıp götürdüm .Kömbe Hatay mutfağına ait enfes bir kurabiyedir. kömbenin kalıbından elimde olmadığı için herhangi bir kalıpla şekil vermeye çalıştım. Ama o kadar lezzetli bir hamuru var ki şeklin inanın hiç önemi yok... Gelelim tarifimize...

MALZEMELER

125 gr tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 cay kaşığı kömbe baharatı

aldığı kadar un.
üzeri için susam
içine ceviz

YAPILIŞI

Erimiş margarin süt ve sıvıyağ karışımına toz şekeri ekleyip iyice eritiyoruz. kuru malzemeleri birbirine karıştırıp sıvılara katıyoruz.. yumuşak olmayan bir hamur elde ediyoruz. elinizde kerebiç kalıbı varsa cok daha şık oluyor bu kurabiyenin sunumu.. Ama ben normal bir kalıp ile kestim.. Üzerine susam serptikten sonra 180 derecede 20 dk kadar pişirdim. kıtır kıtır mis gibi aroması olan bir kurabiyemiz oldu...

17 yorum:

  1. Harika olmuş. Kömür baharat Nerede satılıyor acaba
    Yazarsanız sevinirim. Hatay da görmüştüm. Ama almadım pişman oldum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birgül hanimcim bana da Hatay dan arkadaşım gönderdi. 😔

      Sil
  2. Hep yapmayı istediğim ama bir türlü yapmamın kısmet olmadığı kurabiye...ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık çok nefis gözüküyorlar ,bu kurabiyeleri yedim ama bir türlü yapmamıştım yapma zamanı gelmiş.En kısa zamanda denemeliyim.

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık baharatıda duymamıştım afiyet olsun

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :D www.acemiden.com

    YanıtlaSil
  6. çok güzel ellerinize sağlık bu baharatı ilk defa duydum..

    YanıtlaSil