bloğumu takip et

9 Mart 2015 Pazartesi

ZENCEFİLLİ ELMALI PİLAV


Resim için öncelikle özür diliyorum. Güzel bir sunum yapamadan pilav bittiği için ancak elimde bu foto kaldı. Tatlı ekşi tatları seviyorsanız güzel bir çin tavuğunun yanında ya da soya soslu dana etiyle harika uyum sağlayacaktır. 

Malzemeler

2,5 su bardağı baldo pirinç
3 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yeşil elma
1 havuç
1 tatlı kaşığı zerdeçal
1 çay kaşığı zencefil
1 potakal kabuğu rendesi
4 su bardağı su 
tuz
dilerseniz 1 yemek kaşığı kuş üzümü

yapılışı:

Elmayı tavla zarı gibi doğrayalım. Havucuda rendenin büyük tarafıyla rendeleyelim..Tencereye sıvıyağ ekleyelim. Meyveleri kavuralım. 5. dk. sonra yıkanan pirinçleri ekleyelim. Birazda pirinçleri kavuralım. Tuz ve baharatı ekleyelim. Ardından sıcak suyumuzu ekleyip pirinçler suyunu çekene kadar pişirelim. 10 dk demlendirip servis yapalım. Afiyet olsun... 
tarif için Beşiktaş Halk Eğitim Merkezi Aşçılık kursu öğretmeni Seyhan Ertosun a  cok teşekkür ederim..


24 yorum:

  1. eline saglık cnm :) www.lezzettramvayi.com

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık değişik bir tarif olmuş ben de çok değişik şeyler yaparım ama bunu yapsam bizimkiler yer mi ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şöyle klasik tereyağlı bir pilavın yerini tabi ki tutmaz ama değişik lezzetlere acıksalar eden yemesinler

      Sil
    2. şöyle klasik tereyağlı bir pilavın yerini tabi ki tutmaz ama değişik lezzetlere acıksalar eden yemesinler

      Sil
  3. Bu malzemeleri hiç pilavda denememiştim açıkçası . Severim böyle değişiklikleri.. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de evde olsa cesaret edemezdim bu tarife belki. Ama kurs ortaminda deneyince rahat oluyor.

      Sil
  4. çok değişik bir tarif tadını çok merak ettim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. ımmm pilavın kokusunu duyar gibiyim. ellerinize sağlık...
    renklipastasepeti1.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Değişik bir tarif, tadını merak ettim doğrusu..Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık, pilavı bir de böyle denemeli.

    YanıtlaSil
  8. Afiyet olsun beğendiğinize sevindim ...yeni kayıtlarda kursada beklerim

    YanıtlaSil
  9. elinize sağlık çok değişik gerçekten

    YanıtlaSil