bloğumu takip et

19 Ağustos 2021 Perşembe

Pakmaya Mayalı Kek Harcı ile mozaik kek

Bir güzel Ağustos gününden herkese merhaba...
Çok sıcaklarda mutfağa pek girilmiyor. Hazır sıcaklık biraz düşmüşken çocuklara bir kek çırpayım hemen dedim ve koştum mutfağa. 
Her zaman ki klasik mozaik keki yaptım ama farklı bir dokunuş var bu tarifte... 
Pakmaya Mayalı Kek Harcı ile çok pratik ve lezzetli bir kek elde ettim. 

Ben bugün iki kalıp yaptığım için iki çeşidini de kullandım. Kabartma tozu vanilya ve ekstradan kakao kullanmanıza hiç gerek yok.  Paketin üzerinde tarif var ama ben kendi tarifimi yaptım  Benim tarifim şöyle;


3 adet l boy yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvı yağ
Damla çikolata
1 paket pakmaya Mayalı Kek Harcı

Şeker ve yumurtaları iyice krema dokusuna gelene kadar çırpıyoruz. Süt sıvıyağ harç ve unu da ekleyip yagladigimiz kalıba harcımızı döküyoruz. Ben burada iki harcı ayrı ayrı kek hamuru olarak karıştırdım. Ve 2 ayrı kek olarak pisirdigim için öyle bir yol seçtim. Siz tek kek yapacaksanız yine ayrı iki kapta harçları ayrı ayrı katabilirsiniz. İyice homojen kıvama gelen kek hamuru kalıba dökülür ve 180 derece fırında  güzelce pişirilir. 

Harç mayalı olduğu için kekin dokusu o kadar güzel oldu ki, yumuşak ama tok bir kek oldu.  Şimdiden deneyen herkese afiyet olsun. 
İnstagramdan takip etmek için 
@umranyalcinkaya_blog adresine beklerim. 

Tatlı ve huzurlu günler sizinle olsun. Sevgiler....
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder